در آستانه ی چهل سالگی

با من بیا... من به سوی کسی میروم که قدرت و زیبایی از او معنا گرفته است...

در آستانه ی چهل سالگی

با من بیا... من به سوی کسی میروم که قدرت و زیبایی از او معنا گرفته است...



خیال خام پلنگ من
به سوی ماه جهیدن بود

و ماه را زبلندایش
به روی خاک کشیدن بودن

پلنگ من، دل مغرورم
پرید و پنجه به خالی زد

که عشق ماه بلند من
ورای دست رسیدن بود


چه سرنوشت غم انگیزی
که کرم کوچک ابریشم

تمام عمر قفس می بافت
اما به فکر پریدن بود

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۰۵ ب.ظ

غزه_روز معلم

شنیدید که میگن گوش انسان صوت کمتر از 20 هرتز و بالاتر از 20 هزار هرتز رو نمیشنوه...

فرکانسهای بین 20 تا 20 هزار هرتز رو میشنوه...

و از جمله موجوداتی که صوت دارن و صوتشون بالای 20 هزار هرتز هست مورچه هست... برای همین مورچه ها بسیار موجودات جلالی ای هستن...

کلا هم اگر محاسبه کنید باری که بلند میکنن در مقایسه با وزنی که خودشون دارن بسیار بار سنگینی محسوب میشه و در بین انسانها و حیوانات بعیده موجودی به این قدرت پیدا کنید...

 

دردی که مردم غزه مبتلا هستن از دست این وحشی های صهیون برای من خیلی شدید هست...

مثل صوت مورچه هست که از شدت زیاد بودن صدا، اصلا نمی شنویم... شدت درد مردم غزه برای من اونقدر شدید هست که قادر به بروزش نیستم... دردم برای اطرافیانم بیصداست...

بعضی دردها اینطوری هستن... فقط صاحب اون درد رو میسوزنن... و ان شا الله اون سوختن ها ساختن هم در پی داشته باشه...

لذا اگر میبینید من غالبا در مورد غزه سکوت میکنم دلیل بر بی تفاوتی من نیست...



روز معلم هست این روزها

دیدم بزرگواری از زاویه معیشتی به جامعه معلم ها نگاه کردن... که حیفم اومد من زاویه نگاه خودم رو در مورد معلم در جامعه خودمون نگم

در اینکه تمام اقشار و صنوف در اجتماع ما زحمت میکشن و نون زحمتشون رو میبرن سر سفره شون بی شک همه با هم برابریم...

اما به نظر من سه قشر هستن که در جامعه نقش انسان سازی دارن و مسئول پرورش روح و جان انسانها هستن

1_ پدرو  مادر

2_عالم دینی

3_معلم

این سه گروه اگر صلاحیت جایگاهشون رو نداشته باشن یا اگر در جامعه ای کمرنگ و بی ارزش باشن، اون جامعه سقوط انسانی و ارزشی و روحی میکنه

قطعه ساز اگر کم کاری کنه نهایتا ماشین خراب میده دست شما و بدترین حالتش اینه که یه ماشین خراب میده دستتون

نانوا اگر کم کاری کنه نون بد میده دستتون و نهایتا نون رو استفاده نمیکنید یا استفاده میکنید و مریض میشید...

اما عالم دینی و  معلم و والدین اگر خراب بشن یک جامعه سقوط میکنه... 

 

معلم های عزیز

شما هچین جایگاهی دارید... بدونید پرچم دار چه چیزی هستین...

ما در فرهنگ دینی مون دادن خمس واجبه

یکی از محل های مصرف خمس کجاست؟

یکی از محل های مصرفش تامین معیشت عالِم دینی هست...

علامه طباطبایی وقتی در معیشت دچار مشکل شدن، رفتن تبریز و توی زمینشون کشاورزی کردن...

ده سال تمام...

تاریخ قضاوت خواهد کرد که اون ده سال علامه طباطبایی بیشتر ضرر کرده یا مردمی که نسبت به فقر علامه طباطبایی بی تفاوت بودن

 

جامعه ی بالغ جامعه ای هست که خودش پیش قدم بشه و معلمین و مبلغین بر حق خودش رو تامین مالی کنه...

و این اصلا راحت طلبی نیست...

بذارید من یه چیزی بگم:

علامه حسن زاده میفرمودن اونقدر پوشیدن لباس پیغمبر و اهل بیت مسئولیت داره و سنگین هست که اگر ترس از این نبود که مردم گمان کنن حسن زاده از دین و خدا و پیغمبر برگشته که لباس طلبگی اش را در آورده ، لباس طلبگی را نمی پوشیدم...

چون امیرالمومنین نفرین کرده عالمان دینی را که این لباس را طعمه دنیایشان قرار دهند...

 

و این رو هم قبول دارم که اینقدر معیشت و حقوق معلمین رو توی بوق و کرنا کردن رسانه ای اصلا به صلاح نیست...

و معلمینی هم که گریبان چاک میکنن که حقوقمون کمه اینها هم صلاحیت اون جایگاه رو ندارن...

چون اون معلم ها حداقلش اینه که کمی بُله تشریف دارن و نمیدونن حق رو چجوری باید گرفت...

معلم باید در جایگاه ناز باشه نه در جایگاه نیاز...

مثل علامه طباطبایی... وقتی به تنگا افتاد رفت توی زمینش و بیل دست گرفت...

بابت اون بیل دست گرفتن تاریخ علامه رو سرزنش نمیکنه بلکه اطرافیانی که میشناختن مورد مذمت خواهند بود...

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۱۱
ن. .ا

نظرات  (۴)

نمیتونم میزان موافقتم با بند بند این پست رو در کلام جا بدم 

واقعا واقعا همینه........

پاسخ:
دوباره روز معلم رو بهتون تبریک میگم
امروز برای روز معلم رفتم مدرسه ی پسرم...
بار اولم بود که توی این سال تحصیلیش میرفتم مدرسه شون
و با معلمش روبرو میشدم
پسرم توی یه درسی ضعیف بود که من طبیعی میدونستم و هیچ وقت بابت این ضعف به پسرم استرس نمیدادم
اما خانمم همیشه استرس داشت و میگفت من ازت انتظار دارم بابت این درسش وقت بیشتری بذاری و ضعفش برطرف بشه ( تو خونه گاهی فکر میکنن من قول چراغ جادو هستم) اما من به خانمم میگفتم این ضعف توی سالهای بالاتر تحصیلی کمتر و در نهایت حل میشه... نگران نباش، فقط مهم اینه که نسبت به تکالیغی که معلم میده منظم عمل کنه و مقید باشه...
امروز با معلمش سر همین ضعف پسرم حرف رو پیش کشیدم دیدم معلمش همون حرف منو زد و کلی چیزی که من نمیدونستم هم گفت و اونم بهم گفت اصلا بابت نتیجه به پسرت استرس نده...

خیییلی خوشحال شدم از این درکی که معلمش داشت...
و خدا رو شکر کردم بابت اینکه توی جامعه فرهنگیان چنین درکی وجود داره
معلم سال اول پسرم یه خانم بود، پسرم دوستش داشت و میگفت خیلی مهربونه
معلم سال دومش همین آقا بوده
از پسرم پرسیده بودم اون معلم خانم رو بیشتر دوست داری یا این آقا رو
گفت این آقا رو
در حالی که این معلم آقا، مهربونی اون معلم خانم رو نداشت
صلابت بیشتری داشت و تاکیدش رو ادب بچه ها بود... پسرم توی سال دوم مودب تر شد و این خیلی برام ارزشمند بود

ممنونم که توی جامعه و صنف شما چنین افرادی هم هستن
خیلی دعاتون کردم
شیعه علی بن ابی طالب رو دادیم دستتون
ممنون که بابت رشدشون علم افزایی میکنید و به خدا توکل میکنید و جهاد میکنید...
دعای ما پشت سرتونه

برام جالب بود سعید جلیلی هم انتخابات ۹۲ تاکیدش روی همین سه قشر بود 

و می‌گفت باید برای خانه و مسجد و مدرسه برنامه‌ریزی کنیم

چنین چیزی توی ذهنمه 

پاسخ:
منم دورادور چیزایی توی ذهنم هست
خب واقعا اساس اجتماع سازی و تمدن سازی از اینجا شکل میگیره
اول خانه
دوم مسجد
سوم مدرسه

کاملا درسته...
ممنون بابت این نظرتون

رمز گرفتن برای مطلب وادی جدید چه جوریه؟ 

منم میتونم بگیرم؟ 

پاسخ:
یه جوری راه خصوصی باز کنید بهتون بدم

اگه میشه توی وبلاگم کامنت بذارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی